shad.medu.ir

 

برنامه شاد آموزش و پرورش (سامانه شاد) در راستای آموزش مجازی دانش اموزان در روز های بحران که مدارس در مقاطعی به دلایل مختلف تعطیل می شوند و در راستای توسعه عدالت آموزشی برای فراهم کردن شرایط آموزش یکسان برای همه دانش آموزانِ سراسر کشور، استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از مهمترین راهکارها در نظر گرفته شده و شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد به آدرس shad.medu.ir فراهم شد. در این نوشتار با راهنمای کامل شبکه آموزش دانش آموزی شاد همراه باشید.

در این شبکه تعاملی، نمایش مجازی از کلاسهای مدرسه ایجاد شده و در حقیقت تصویری واقعی از محیط کلاس ها اتفاق می افتد. برای هرکلاس مدرسه گروهی تشکیل شده که تمام دانش آموزان کلاس در آن عضو میشوند و معلم، مدیر آن گروه خواهد شد و دانش آموزان و معلمان می توانند فعالیت های آموزشی خود را در آن ادامه دهند.

 

shad.medu.irشبکه اجتماعی دانش آموزان شاد

راهنمای کامل شبکه آموزش دانش آموزی شاد

برای ورود به شبکه آموزش دانش آموزی شاد گام های زیر را طی کنید:

 

 

  • ابتدا اپلیکیشن اختصاصی شاد را  از صفحه ی زیر دانلود و نصب کنید:

دانلود جدیدترین نسخه اپلیکیشن پلتفرم اختصاصی شاد

(کاربران اندرویدی برای دانلود اپلیکیشن شاد بر روی لینک قرمز بالا کلیک کنید تا به صفحه ی دانلود هدایت شوید)

همچنین درصورتی که ios هستید یا مایل هستید از نسخه تحت وب شاد استفاده کنید بر روی  لینک زیر کلیک کنید:

نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد

 

  • پس از نصب اپلیکیشن و وارد کردن شماره موبایل، پیامک تایید ارسالی را در اپلیکیشن وارد کنید تا وارد محیط برنامه شوید. لطفاً پس‌ از ورود، در قسمت تنظیمات، پروفایل دانش آموز را با نام و نام خانوادگی و تصویر او تکمیل فرمایید.
  • حال، گزینه ورود مدیر/معلم/دانش آموز را انتخاب کنید. در کادر نمایش داده شده، نقش خود را انتخاب کنید. یعنی اگر دانش آموز هستید مطابق عکس زیر بر روی دانش آموز لمس (کلیک) کنید.

شبکه آموزش دانش آموزی شادانتخاب نقش در شبکه آموزش دانش آموزی شاد

  • سپس بر روی گزینه ی افزودن دانش آموز کلیک کنید.

افزودن دانش آموز در اپلیکیشن سامانه شادافزودن دانش آموز در اپلیکیشن سامانه شاد

  • در این مرحله پیام زیر به شما نمایش داده خواهد که بایستی بر روی انجام احراز هویت کلیک کنید تا به سایت shad.medu.ir منتقل شوید.

انتقال به سایت سامانه شاد shad.medu.irانتقال به سایت سامانه شاد shad.medu.ir

  • حالا وارد سایت سامانه شاد شده اید و بایستی برای احراز هویت اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی، تاریخ تولد و سریال شناسنامه را در کادر های موجود وارد کنید.

احراز هویت شبکه اجتماعی دانش آموزان شاداحراز هویت شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد

برخی کاربران گزارش داده اند که در این مرحله عکس فوق را مشاهده نمی کنند و یه جای آن با یک صفحه آبی رنگ حاوی ارور 403 یا 417 روبرو می شوند. به همین دلیل در نوشتار های دیگری راهکار هایی برای رفع این ارور ها ارائه دادم. در صورتی که شما هم با این خطا مواجه شده اید بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

در غیر این صورت با ادامه ی مطلب همراه باشید.

  • پس از ورود اطلاعات بر روی گزینه ورود به گروه کلاس من کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کنید مطابق تصویر زیر نام و شماره دانش آموزی را مشاهده خواهید کرد. درصورت تایید بر روی گزینه تایید و عضویت کلیک کنید.

عضویت شبکه آموزش دانش آموزی شادتایید عضویت شبکه آموزش دانش آموزی شاد

  • حالا دوباره به محیط برنامه برگردید و دوباره گزینه ورود مدیر/معلم/دانش آموز را انتخاب کرده و دانش آموز را انتخاب کنید. اما اینبار طبق عکس زیر گزینه ی لیست دانش آموزان را انتخاب کنید. سپس نام دانش آموز به شما نمایش داده می شود و آن را انتخاب می کنید.

آموزش شبکه آموزش دانش آموزیآموزش شبکه آموزش دانش آموزی – انتخاب لیست دانش آموزان

  • در مرحله ی بعد، لیست کلاس های دانش آموز نمایش داده می شود. 

آموزش شبکه آموزش دانش آموزی شاد - انتخاب کلاسآموزش شبکه آموزش دانش آموزی شاد – انتخاب کلاس

  • کار تمام است و شما وارد گروه کلاس خودتان در برنامه شاد آموزش و پرورش خواهید شد.

گروه کلاسی در برنامه شاد آموزش و پرورشگروه کلاسی در برنامه شاد آموزش و پرورش

نکته: ممکن است مرحله احراز هویت اختلال داشته باشد. در ساعت های مختلف چندین بار انجام دهید، تا ثبت و وارد گروه کلاس خودتان شوید.

در ابتدا آمورش و پرورش قصد داشت سامانه شاد را با همکاری ۵ پیامرسان داخلی (بله، سروش، روبیکا، گپ و آی گپ) و در بستر این پیامرسان ها (به انتخاب مدیر هر مدرسه) اجرا کند اما پس از اینکه زمان طرح شاد را به تعویق انداخت به یکباره تغییر موضع داد و اینبار تصمیم گرفت به صورت انحصاری با روبیکا کار کرده و در همین راستا یک اپلیکیشن اختصاصی به نام SHadAP منتشر کرد و در حال حاضر برای استفاده از شاد باید نسبت به دانلود اپلیکیشن شاد اقدام کنید و گام های فوق را طی کرده و از این طریق وارد کلاس های درسی مدرسه شاد بشوید.

پاسخ به سوالات متداول در مورد شبکه شاد

اگر سوالاتی مثل اینترنت رایگان برای برنامه شاد، نحوه ورود اتباع غیر ایرانی به شاد، نسخه ios و ویندوز اپلیکیشن و… در ذهن شما شکل گرفته حتماً بر روی لینک قرمز بالا کلیک کنید.

همچنین در صورتی که مایل هستید مستقیماٌ به سایت سامانه شاد وارد شوید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ورود به سایت شبکه شاد

برای پاسخگویی به سوالات احتمالی مدیران ، معلمان و دانش آموزان مرکز پاسخگویی ویژه ای با شماره ( ۴۳۰۸۱-۰۲۱) پیش بینی و از ساعت ۹صبح تا ۱۴ روزهای کاری در دسترس قرار دارد.

 

معرفی سامانه شاد

با توجه به شیوع کرونا و توصیه ی وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه در خانه و به حداقل رساندن رفت و آمدها جهت حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه شاد نموده است تا معلمان بتوانند از طریق کلاس های مجازی خود، دانش آموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.

با توجه به این که در شرایط اضطراری فعلی، برای اولین بار به صورت گسترده از این روش برای آموزش دانش آموزان استفاده میگردد، لازم است تمامی ارکان تعلیم و تربیت شامل (مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا) هر کدام دارای روحیه ای انعطاف پذیر باشند تا بتوان فرایندهای طولانی تدریس که به صورت حضوری انجام می گرفت را از طریق سامانه شاد به صورت مجازی انجام داد.

هر فضای آموزشی مجازی دقیقاً منطبق با مشخصات، ساختار، برنامه ی کلاسی، کلاس بندی فعلی، نیروی انسانی، دانش آموزان و تعداد آن ها در مدرسه ی حقیقی شما در سال تحصیلی جاری 99-1398 است که قبلاً بر اساس سیستم سناد وزارت آموزش و پرورش با عنوان شبکه اجتماعی دانش اموزان شاد ایجاد شده است.

پس از ورود به مدرسه ی مجازی شاد طبق آموزشی که در ابتدای همین نوشتار از تقدیم حضورتان شد، متناسب با نقشی که در مدرسه حقیقی خود داشته اید در مسیر فعالیت مرتبط با خویش در مدرسه مجازی قرار خواهید گرفت.

تشکیل و استفاده از مدرسه مجازی، قطعی و فعال شدن آن در موازات همه مدارس کشور ضروری است و سوابق تدرس و فعالیت معلمان در هر درس، ضبط و تا پایان شهریور 1399 ذخیره می شود.

با ادامه ی نوشتار همراه باشید.

 

دفترچه راهنمای شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد

برای دانلود دفترچه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) در یک فایل PDF با حجم 1 مگابایت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود PDF