آموزش نصب نرم افزار ماسک برای مناطق کرونایی + لینک دانلود

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت: هموطنان نرم افزار ماسک را روی موبایل خود نصب کنند، ببینند چه شهرهایی سفید و چه جاهایی آلوده است. برای نصب اپلیکیشن ماسک نیازی به شماره تلفن نیست و می‌توانید از قسمت‌های مختلف «ماسک» نظیر نقشه‌ها و اطلاع‌رسانی استفاده کنید. لینک نصب و مستقیم ورود به نرم افزار ماسک و آموزش نصب را در مجله حرف تازه بخوانید

آموزش نصب نرم افزار ماسک برای مناطق کرونایی + لینک دانلود

نرم افزار ماسک چیست

در ماسک شما هم می‌توانید نقشهٔ ابتلا به کرونا را در کشور، شهر و محل زندگی‌تان ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید،

 

هم می‌توانید با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلای خودتان به کرونا را بسنجید، و هم اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید مطلع شوید، تا بتوانید احتیاط بیشتری برای مبتلا نکردن دیگران کنید.

نحوه نصب نرم افزار ماسک

ماسک شما هم می‌توانید نقشهٔ ابتلا به کرونا را در کشور، شهر و محل زندگی‌تان ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید، هم می‌توانید با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلای خودتان به کرونا را بسنجید

لینک دانلود اپلیکیشن ماسک

نصب اپلیکیشن با دیدن راهنمایی که در سایت Mask.ir وجود دارد به راحتی برای دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل انجام است. نکته قابل توجه آن است که علاوه بر خدمات ذکر شده، این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگری نیز دارد. در یک نقشه‌ای از کوچه، محله و خیابانی که در آن زندگی می‌کنید می‌توانید این اطلاع را کسب کنید آیا کسانی در مجاورت شما به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر. البته این کار با حفظ حریم شخصی افراد و بدون ذکر آدرس دقیق صورت می‌گیرد.

وی در خصوص گزارش خطا در نصب برنامه، افزود: مردم می‌توانند مشکلات خود را به صفحه واتس‌اپ برنامه به نشانی Mask – application گزارش کنند. همچنین در قسمت ثبت نظر در برنامه کافه بازار که برنامه را در فرمت اندروید از آن دانلود کردند نیز می‌توانند گزارش خطا را ثبت کنند.

دانلود اپلیکیشن ماسک برای مناطق کرونایی

حریم شخصی

ماسک نسبت به محرمانه ماندن و صیانت از داده‌های شما تعهد سخت‌گیرانه‌ای دارد، صرفا به مکان گوشی شما و اطلاعاتی که خودتان می‌دهید دسترسی دارد و اجازهٔ دسترسی به بقیهٔ اطلاعات گوشی شما را ندارد. همین اطلاعاتی که می‌دهید هم کاملا محرمانه می‌ماند و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تعدادی از معتبرترین نهادهای تخصصی و علمی و مستقل کشور و نمایندگان چند خیریهٔ معتبر بر محرمانگی داده‌های شما نظارت می‌کنند.

آیا ثبت شماره موبایل در ماسک ضروری است؟

خیر، ثبت شماره تلفن همراه ضرورتی ندارد و می‌توانید از قسمت‌های مختلف «ماسک» نظیر نقشه‌ها و اطلاع‌رسانی استفاده کنید. اما در تلاشیم با هماهنگی وزارت بهداشت، از بیماران مبتلا به کرونا بخواهیم شماره تماس افرادی که در دو هفتهٔ قبل بیماری تماس نزدیک داشته‌اند را دریافت کنیم. در این صورت اگر شماره موبایل شما در فهرست افرادی بود که با یک بیمار کرونا تماس نزدیک داشته‌اند، «ماسک» به شما اطلاع می‌دهد.

 

آیا «ماسک» از موقعیت جغرافیایی آگاه است؟

ماسک هیچ کاری را بدون اجازهٔ شما انجام نمی‌دهد. اگر اجازهٔ ثبت موقعیت جغرافیایی خود را بدهید، اگر مشخص شود در همان زمان یک بیمار کرونا در همان محل حضور داشته، ماسک می‌تواند این موضوع را به شما اطلاع دهد.
هم اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید مطلع شوید، تا بتوانید احتیاط بیشتری برای مبتلا نکردن دیگران کنید.

هدف از نصب اپلیکیشن ماسک

مهندس علی شریفی – عضو هیئت علمی دانشگاه مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف گفت: فرض کنید فرد برای خرید روزانه به یک فروشگاه مراجعه کرده است. در صورتی که پس از مدتی مشخص شود صاحب فروشگاه به کرونا مبتلا شده است، این احتمال به وجود می‌آید که این فرد نیز به بیماری مبتلا شده باشد. مطلع شدن فرد از این موضوع برای جلوگیری از زنجیره انتقال بیماری ممکن نخواهد بود، مگر اینکه تماس فرد با صاحب فروشگاه ثبت شده باشد
و به محض مثبت شدن نتیجه تست فروشنده، اطلاعات به فرد حاضر در فروشگاه نیز ارسال شود.

 

 

 

 

برچسب ها
آموزش نصب نرم افزار ماسک برای مناطق کرونایی + لینک دانلود ,برنامه ماسک دانلود | کافه بازار ,برنامه ماسک ,دانلود برنامه ماسک ,نحوه نصب نرم افزار ماسک ,اموزش نصب نرم افزار ماسک ,نصب نرم افزار ماسک ,دانلود اپلیکیشن ماسک ,mask.ir ,نصب نرم افزار ماسک برای اطلاع از مناطق آلوده به کرونا ,